بروجردی : آمریکا تصور نکند پهپاد‌های پیشرفته‌اش از تیررس ایران دور خواهد ماند

بروجردی : آمریکا تصور نکند پهپاد‌های پیشرفته‌اش از تیررس ایران دور خواهد ماند

بروجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: آمریکایی‌ها تصور نکنند اگر پهپادی پیشرفته و رادار گریز را برای تجاوز به آسمان ایران بفرستند از تیررس پدافند هوایی ایران دور خواهد ماند.

آمریکا تصور نکند پهباد های پیشرفته‌اش از تیررس ایران دور خواهد ماند/ سپاه براساس مقررات بین‌المللی عمل کردعلاء الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا، گفت: این اولین باری نبود که آمریکایی‌ها دست به چنین اشتباهی زدند بلکه چند سال قبل هم  RQ-۱۷۰ از طریق پایگاه آمریکا در خاک افغانستان به حریم ایران تجاوز کرد که در آن زمان نیز هوا فضای سپاه موفق شد این پهپاد فوق پیشرفته را سالم به زمین بنشاند که اقدامی منحصر به فرد محسوب می‌شد.

وی ادامه داد: پس از آن هم موفق شدیم تا اطلاعات آن پهپاد را تخلیه کنیم؛ موضوعی که حتی خود آمریکایی‌ها هم باور نمی‌کردند  صورت گرفته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: ما هرگز زیر بار درخواست استرداد آن پهپاد نرفتیم، چون آمریکا عملا به لحاظ مقررات بین‌المللی آمریکا تجاوزی آشکار انجام داده بود و این یکی از مهمترین و بزرگترین اقدامات ما بود که موجب شد ما پس از ۴ سال در صنعت پهپاد سازی، مهندسی معکوس و تولید RQ۱۷۰ ایرانی سال‌ها به جلو بیفتیم، موضوعی که یک اقدام بسیار موفق و هنرنمایی در عرصه تکنولوژی پهپاد‌های پیشرفته در سطح جهان محسوب می‌شد.

بروجردی خاطر نشان کرد: این بار هم که این تجاوز صورت گرفت، انهدام این پهپاد تصمیم پدافند هوا فضای سپاه بود تا آمریکایی‌ها تصور نکنند اگر پهپادی پیشرفته، رادار گریز و دارای قابلیت پرواز با ارتفاع بالا را برای تجاوز به آسمان ایران بفرستند از تیررس پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران دور خواهد ماند؛ بنابراین این اقدام سپاه پاسداران دفاعی مشروع و مبنی بر مقررات بین‌المللی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره واکنش ایران در برابر این تجاوز گری تاکید کرد: طبیعتا وزارت خارجه کشورمان باید به این نقض حریم هوایی رسما اعتراض کند و اقدامات بعدی را هم به لحاظ حقوق بین‌الملل انجام دهد تا این تجاوز هوایی آمریکا محکوم شود.

منبع : خبرنگاران جوان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: بروجردیآمریکا پهپاد‌های پیشرفته‌تیررس ایران سپاه مقررات بین‌المللیعلاء الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلسRQ-۱۷۰پایگاه آمریکا در خاک افغانستان حریم ایران
[ جمعه 31 خرداد 1398 ] [ 9:44 ] [ فاتح ]
[ ]